לבה ער

גיא טנא

מתוך פרק ה' בספר שיר השירים, בוחרת יובל דיין את שם אלבומה השני, שנתיים לאחר אלבום הבכורה המצוין שלה, "לאסוף". בגיל 21 דיין זונחת את המפיק המוסיקלי פטריק סבג ושמה את המפתחות בידיו של גלעד שמואלי (עידן רייכל, עברי לידר, מטבוחה פרוג'קט ועוד).

דיין מחזקת את הדומיננטיות שלה בכתיבה באלבום זה וכבר משיר הפתיחה, כבר ברור שהטקסטים האישיים של דיין ימשיכו להוות את הנדבך המרכזי ב"ליבי ער" ולסמן את העניין של דיין להגיש עצמה חשופה. שמואלי בוחר נכון ומשלב בסאונד העדכני שלו את העוד של אביב בכר ולקשר בחוטים עדינים את דיין למזרחיות מסוימת בתוך הנטייה הטבעית שלה לפולק-רוק.

משהו בצרידות הגולמית שהפכה לעוד סימן היכר של דיין, מעט נמוג, אולי עם עבודה על פיתוח הקול, אולי דבר מה אחר. עם הצרידות הזו שפחתה, ירד גם שיעור התמימות והראשוניות שהיוו חלק גדול מהצלחת האלבום הראשון. הבלדה "בדיוק כמו הירח" מצליחה לדייק ולרגש בטקסט שמצליח גם להתלבט ולחקור במסגרת של שיר אהבה. ההפקה המינימליסטית (יחסית) של שמואלי מצליח כאן להבליט את הווקאליות וההגשה המיוחדת של דיין, אהבתי.

yuval3-1024x768

לאחר "אל תאמר" הנהדר מן האלבום הראשון, מייצרים גלעד כהנא ודודו טסה, מבכירי הכותבים כיום ברוק הישראלי, שיר נוסף לדיין. "בשעה טובה" רחוק באימפקט שהוא גורם מ"אל תאמר" אולם המלחין טסה מצליח להטביע חותמו המיוחד והנוגה על השיר, גם על ידי ההפקה המוסיקלית המשותפת לו ולניר מימון. בלדה מיוחדת במינה שמביאה את דיין לאחד הביצועים הטובים באלבום.

אוזניי נזקרו מיד כבר בשנייה הראשונה של הפעם הראשונה בה שמעתי את "שעה חלפה" למילים ולחן של המלכה האם אהובה עוזרי. טסה ומימון מפיקים את השיר הטוב באלבום וזה שכנראה יישאר חקוק בתודעה הציבורית יותר מכל שיר אחר ב"ליבי ער". הפיוטיות והמוסיקליות של עוזרי עוברים יפה אצל דיין ונדמה שדבק בה גם משהו מאופן הביצוע של ריף כהן, במובן החיובי של המלה.

תסמונת האלבום השני אינה פוסחת על יובל דיין. אם בעת צאת אלבום הבכורה דיין הייתה נושא לשיחה והתייחסות בכל פינת קפה והפסקה בין שיעורים, כיום היא צריכה להוכיח עצמה מחדש מול האטרקציות החדשות. דיין היא יוצרת ובעיקר מבצעת מוכשרת וייחודית. היא בחרה באומץ לשנות כיוון ולעזוב מפיק כמו סבג והתוצאות ניכרות כאשר הסאונד משתנה באלבום הזה. אישית, פחות התחברתי לאלבום הזה מאשר לקודמו והפערים ברמות השירים היו גדולים מדי לאוזניי. בכל אופן, דיין מצליחה עדיין, לפרקים, להזכיר לנו איזה פוטנציאל גלום בה ומדוע כדאי להמשיך ולצפות להמשך דרכה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s