Illegal Siblings

אלבום קציר-נגן ראשון להרכב החיפאי Illegal Siblings שכולל את אלינור חטיב הזמרת, עמית רוזמן בגיטרה ותום קליין בצ'לו, פסנתר, סינתים ושירה. קליין אחראי גם לעיבודים ולהפקה המוסיקלית שהושחזו יפה בידיים המיומנות של אבי אלבז ("מיוזיק" ו"Home Recipe" הזכור לטוב).

אם כך, ששה שירים, שלש שפות, קאבר אחד. זהו המתכון הפורמלי שמרכיב את יצירת הבכורה של ההרכב שיכול היה בקלילות ובאלגנטיות לגלוש לטיקט האתני-פוליטי או האתני-שנטי ולגזור ממנו דיבידנדים שמנים. יכול היה, אך בחר אחרת.

Flow away with the wind as it’s blowing
Over the bridge
Look for the signs and trails
To point me to stay
שכולם יינשבו להם, חטיב מעוניינת להישאר, לא להתרחק. מי שירצה יראה בזה מוטו, מי שירצה יראה בזה פיוטיות – מה אולם שיר הפתיחה המצוין The Way מציג ווקאליות מיוחדת של חטיב שיחד עם אקוסטיות ונגיעות בפולק ששורשיו בהחלט אינם במרחב המיוזע שלנו, יוצרות , בעזרת, האורח אהוד אטון בקונטרבס והתופים של סתיו ליפיץ, פתיח מענג ומסקרן להמשך האלבום.

Illegal-Siblings

As she’s reading her book
Through thick golden glass
A man stopped and asked
Which turn should I take
Without saying a word
She sent him away
Forgive me ma’am
I’m new at this place

על אף טקסט מעניין, Directions השיר השני בקציר הנגן לא מצליח להמריא ונדמה שאפילו היגוי האנגלית נותר מחוספס מדי…הרגשתי הפעם החמצה גם מכיוון המעטפת ההפקתית של השיר שניסתה מחד ליצור אמביינס קר וחלומי אך כשלה מאידך לעלות את מדרגת התחכום המבדילה בין סקיצה לשיר מוכן ומבושל מכל הצדדים…

"כשנכנסת אל הפרדס ואתך השאלות
מי במים מי באש, מי לקצוץ בנטיעות
שנינו ילדים תועים והצומת הוא גדול
את האש שבתוכי, והבור אליו אפול"
סיקרן אותי לשמוע את חטיב שרה בעברית לאחר שני השירים הפותחים והופתעתי לטובה. ההפתעה לא נשענה על העובדה שהעברית של חטיב נשמעת שוטפת וטבעית אלא דווקא בשל בחירת הנימה, הטון והעוצמה הרגשית שהביעה חטיב בשיר "פרדס". אין מנוס מלהתייחס לסימבוליות הקבלית של הפרדס ביהדות (פשט,רמז, דרש, סוד) ולגודש הסממנים היהודים שמלווים את השיר. נדמה שחטיב, בת הכפר דיר חנא שבגליל, שרה אל נמענת פרטית ולאומית גם יחד ומצליחה ליצור אפקט מרשים, כמעט תאטרלי, אהבתי.

صوت ناداني
أبعد عن محل قديم,
بحكي حكاية
عن وجوه الغريبين

Masar wahmi השיר היחיד בשפת האם של אלינור ממשיך את הקו הדרמטי והכאוב. כמו זמרת גלילית אחרת, לונה אבו נסאר הנפלאה, מאיירת חטיב במילים הערביות ציור בינות הדהודי תוף הבנדיר של טלי בר. ציור של רגש חד שמקבל דחיפה ותמיכה מהמיתרים של קליין בשיר, שאולי מבחינתי הוא המרגש והחזק,והטבעי ביותר באלבום.

את האלבום חותמת רצועה נסתרת, קאבר ל Lonely Boy של Black Keys, לא קאבר שמשולל קלות דעת ופשטות יתר אבל קאבר שהוביל אותי לגילוי היכולת של חטיב להיות רוקרית אמיתית ונועזת ואפילו לרגעים זיהיתי בה את אליוט הצעירה ובשרי נעשה חידודין חידודין. הרבה פוטנציאל קיים אצל ה Illegal Siblings ופצעי הבגרות הלא מעטים שהעלה הקציר-נגן, לצד הסערה הרגשית שהוא כן הצליח לעורר לעיתים, יצטרכו לחלוף לפני, אם בכלל, נזכה לטייק טו מהחבורה המעניינת הזו.

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s