החלומות של עידו מימון מתממשים

 גיא טנא

הסקסופוניסט והיוצר הצעיר עידו מימון מציג בפנינו באלבום הבכורה שלו "חלומות", מגוון מפתיע ומרשים של כישורים ככותב, מלחין ונגן. מימון הצעיר החלים לאחרונה ממחלת הסרטן ומשתף על גבי העטיפה ובמהלך הדיסק בחוויותיו ותובנותיו מהתקופה הטראומטית שעבר. האלבום נפתח בדגימה מ"עוד רחוק החוף" של גלי עטרי בלחן של אילן וירצברג שמהווה בסיס ל "Lullaby ", מיני בלדת סול בביצועה של שירה חן המוכשרת. נפגוש את חן גם ב"בית" המצויין אותו היא כתבה, הלחינה ומבצעת יחד עם מימון. הסקסופון של מימון שבמפתיע, אינו מקבל הזדמנויות רבות באלבום, מהווה כאן פונקציה סקסית בבלדה החושנית והיפה הזו שמתפתחת ומשנה מקצבים וסגנונות תוך כדי שיר. Halomot

ב- Rhyme It חן מגיעה לשיאה בביצוע מיומן ואיכותי יחד עם הראפר Extra G בקטע מעולה שמשלב רגאיי, ג'אז, דאב סטפ וראפ ועוסק בשילוב בין יצירה, אהבה ואמונה עם תוספת כלי נשיפה בטוב טעם. Extra G כותב ומלחין יחד עם מימון את Galaxy Stars שחוזר לצליל האלקטרוני המתוק של שנות השמונים ומלווה אותו בביט עכשווי. סולו פסנתר של רותם אסולין מכניס ממד כמעט קלאסי לאלבום שגם כך, גיוון הוא סימן ההיכר שלו מבחינתי. ב"סוף סוף"מימון פונה לאלקטרוניקה ומארח את הראפר נצ'י נצ' ואת הטרמבוניסט אבי לייבוביץ' בקטע אופטימי ומרגש בו הוא חוגג את האפשרות המחודשת ליצור ולעזור לאלה שעזרו לו בעבר. תכנותי הדראם אנד בייס של מימון והטרומבון הוירטואוזי של לייבוביץ' מהווים פתיחה מרשימה ועוצמתית לאלבום.

נצ'י נצ' ממשיך לבלוט לטובה באלבום גם ב"יום לילה יום" הסוחף בו הוא משתף פעולה עם קספר בקטע שמהווה איזושהי מחווה לשבק ס', מהמובילות בארץ בז'אנר בו מימון הכי מרגיש בבית. הראפר טאבו פלוס מתארח בשיר "אבוד" עם טקסט חריף ומחוכם בקטע ראפ נוקב שמתעלה לרמת שירה ומספק רגע קודר של חשבון נפש באלבום של מימון הצעיר. אחד מרגעי השיא של האלבום הוא "מיטתו של שלמה", עיבוד של אלקטרוניקה קרה ומתכתית לפסוקים מתוך שיר השירים שעובדו והולחנו על ידי ברק דהן בכשרון רב. נוצר כאן קטע חזק ועוצמתי שמתייחס למקורות בדרך שמזכירה פרוייקטים של תאטרון או מחול ולא נוסתה עדיין במוסיקה הישראלית בקיצוניות הזו.

 Visions הוא קטע קאמרי לכל דבר שמולחן ע"י מימון ודהן גם יחד, תוזמר ע"י דהן ומוקסס , כמו בשאר האלבום ע"י שני מובילים בתחום כמו אורי שוחט ויוסי פיין. מדובר כאן בקטע כלי ארוך ומורכב שרק לאחר מספר דקות זונח את הסאונד הקלאסי ומקבל טוויסט ווקאלי ומוסיקלי למוסיקה אקספרימנטלית שרק מדגיש את גודל הכשרון של מימון. שעון מעורר מסיים את Visions ומכניס את Escape From Reality עם הגיטרה החשמלית בעלת הצליל העבה של יגאל קדוש ואת שירה חן ונצ'י נצ' בשילוב ראפ ורוק סוחף ומהנה. אין בריחה מן המציאות גורס מימון ונראה כי הוא מוכן למאבקים הבאים של החיים מעמדת כוח ויצירתיות.

1

גם צדדים לא משכנעים לאלבום כמו הטקסט הרדוד בלשון המעטה ל"מורה מחליף" שכתב טונה שמבזבז לחלוטין את מוסיקת הסול האלגנטית שכתבו מימון וטונה והייתה יכולה להתלוות לטקסט שמתאים למישהו מבוגר יותר מכתה ט'. גם "פרנויה" למילים של פישי הגדול מזכיר ומשחזר את אותו סגנון מסטולי היפ הופי מזרחי שכבר שוחזר על ידי האורח פעמים רבות מספור, יותר מדי לטעמי. האלבום מסתיים בסימפול של גלי עטרי מ"עוד רחוק החוף" שצליליו פתחו את האלבום למלים של אהוד מנור. אין ראויה משירה חן , מהבולטות שבאורחי האלבום, לסיים את הדיסק בשיר ערש שלאחר שמיעת הדיסק כולו, נשמע מהותי, משמעותי ומרגש הרבה יותר.

 אין ספק ש"חלומות" מהווה סיפתח ראוי לשמו לקריירה של עידו מימון במגרש של הגדולים. הוא מוכיח כאן פתיחות יצירתית, יכולת עבודה בסגנונות ועם מוסיקאים מגוונים ובעיקר איכות אמיתית של יוצר ייחודי וכנה. כולי תקווה שבהמשך דרכו ימשיך ויחדד את המקומות בהם הוא מבטא בצורה מקסימלית את אישיותו האמנותית גם במחיר של פרידה אמנותית מחבר או שניים. 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s