אלטנוילנד \ לצאת מהתמונה – ביקורת אלבום

מאת גיא טנא

אי שם במשולש שבקודקודיו ניצבים הטקסטים הנוקבים של "להקה רטורית", העושר ההפקתי והאווירה של "מריונטה סול" והביצוע החד והקצב של "פופלקס", מציגה בפנינו להקת "אלטנוילנד" אלבום מעולה שברובו נשמע כאילו נלקח מסוף האייטיז הטרום עליזות של הרוק הישראלי.

עטיפת האלבום

הטקסטים של "אלטנוילנד" מקבלים דגש רב כאשר עידו בסון במיוחד וגם יוסי ג'ימי נאמנים לפסימיות כהגדרה אם ב"טוב ללכת תמים וסחרחר/ פשוט ומבולבל חיוור אחר הטל" האלתרמני ב"ברחובות הברזל", דרך "וזה חולף חולף שוטף שוטף מפיל אותנו אפיים" ב"ליידי סילואט" , מהטובים בשירי האלבום שגם הוא אינו חסר השפעה של המשורר הגדול והשתיין ובו מוצג השילוב בין הקול הנמוך של בסון לקול הגבוה של ג'ימי, וכלה ב"פחדים" של יונה וולך עם "השדים יוצאים הלילה משחקים במחבואים" הקסום והאפל.

בסון הוא יוצר וסולן מוכשר ומעלתו הגדולה ביותר היא האותנטיות- אני מאמין לו לחלוטין כאשר הוא מתלבט ברשתות החיים כדג לכוד.
כאשר הוא אינו מבין על מה הוא נלחם כלל ("נלחם"), יודע ש"המוזיקה יפה אבל החיים קשים" ("המוזיקה יפה") ומודע לצרותיו ומגבלותיו ב"אבנים".  ב"תהומות" וב"פחדים" ההפקה המוזיקלית של דומיניק גרייס ויוסי מזרחי מתקדמת מעט עם הזמן ונותנת ביטוי רב יותר להפקה עדכנית.

האלבום נחתם ברצועה היפה, הנוגה והעשירה של "הייתם יודעים" בו מתוודה בסון כי "אלו לא מלים פשוטות/ אלו לא זמנים טובים" ושומר על הפסימיות המובנית באלבום ובכל מה שנדמה שנתן השראה מוסיקלית לאופי של הלהקה- עצוב, נוקשה, נקרע.

2 תגובות ל-“אלטנוילנד \ לצאת מהתמונה – ביקורת אלבום

  1. מסכימה עם כל מילה!!!! אלבום נפלא, מתאים במיוחד ללילות החורף הקרבים…. ממליצה בחום גם לראות אותם בהופעה, הם מעולים!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s